Beilen

Tegel eruit-plant erin

Op zaterdagmorgen 4 mei, van 10.00 – 12.00 uur op het plein voor het Buurtgebouw de Raat in Beilen-West, delen leden gratis plantenstekken uit. De stekken komen uit de tuinen van de leden zelf. De vereniging zet zich hiermee in voor de gevolgen van de klimaatverandering met zijn droge, hete zomers en natte winters. Een tuin vol tegels warmt in de zomer genadeloos op, waardoor het er niet uit te houden is, terwijl het kostbare water in het naseizoen de bodem niet in kan trekken met wateroverlast tot gevolg. Planten brengen een beter microklimaat in de tuin, omdat het er dan minder snel opwarmt en al die groene tuinen bij elkaar vormen samen een groot areaal met voedselbronnen en schuilplaatsen voor vlinders, vogels en insecten. Tegels eruit, plant erin dus! Om de stekken een goede start te geven geven we er een zakje goede grond bij dat - eveneens gratis - ter beschikking wordt gesteld door Wormenkwekerij Wasse.
Hebt u plantjes of stekjes over en wilt u meedoen aan dit project, geef u dan op via info@beilen.groei.nl en daarna krijgt u verdere informatie over de gang van zaken.

Voor de jeugd is aan deze actie een fotowedstrijd verbonden. Degene die de mooiste foto heeft genomen van vlinders en insecten op bloeiende planten in de eigen tuin of omgeving, ontvangt een leuke prijs. Op de stand van Groei&Bloei is hierover op zaterdagmorgen 4 mei ter plekke meer informatie beschikbaar.